Jakost a kvalita

Naše společnost zavedla vnitřní integrovaný systém kontroly kvality z důvodu standardizace kontrolních a řídících procesů ve výstavbovém projektu.

Výstavba budov, infrastruktury a inženýrských děl, je jedinečná činnost, která vyžaduje neustálý dohled, řízení dodavatelů a řízení rizik a řešení problémů během procesu navrhování a výstavby. Je nutné odhalit nedostatky v konstrukci a návrhu co nejdříve, nejlépe před zahájením projektu, protože pozdější řešení je obvykle složitější s dopady na čas, cenu, konečnou kvalitu a s potenciálním dopadem na již dokončené práce. K dosažení požadované kvality je nutné použít kontrolní systém. Náš kontrolní systém jakosti je dodáván prostřednictvím následujících činností - sestavení plánu kontrol a zkoušek, průběžné kontroly kvality, důkazy o vadách, což znamená, že případné snížení nákladů projektu od dodavatele se používá jako poslední možná varianta.
Pokud takový kontrolní systém není využíván, může být potenciální spor mezi investorem a dodavatelem pro projekt kontraproduktivní s dopadem na čas a cenu Projektu. Nevyřešené vady mohou způsobit následky, které mohou vést až k pozastavení stavebního procesu. Naprosto zřejmými výhodami tohoto druhu služeb jsou úspora nákladů a času a mnohem větší jistota realizace projektu.

 Na co všechno také při zajištění kvality pamatujeme:

  • Důkladné prostudování projektové dokumentace a smlouvy o dílo s dodavatelem stavby.
  • Seznámení s harmonogramem výstavby nebo spoluprací při jejím zpracování.
  • Vyhodnocení navrhovaných technologických postupů s ohledem na jejich proveditelnost a finanční náklady.
  • Kontroly všech specifikací, aby bylo zajištěno, že splňují mezinárodní normy.
  • Návrh, zavedení a řízení systému řízení kvality v souladu se specifikacemi a postupy pro kontrolu kvality.
  • Zavedení nápravných opatření na základě zjištěných nesrovnalostí.
  • Přijímání vytyčovacích výkresů pro vytyčování stavby (s ohledem na směr a výšku) a jejich ochrana před poškozením při stavební činnosti.
  • Příprava a předání stavby staviteli v souladu s podepsanými stavebními smlouvami.
  • Kontroly technologických postupů při provádění jednotlivých stavebních konstrukcí a jejich soulad s projektovou dokumentací.
  • Zajištění spolupráce mezi projektovým inženýrem, nadřízenými dodavateli a dodavateli jednotlivých profesí při navrhování a přijímání opatření zaměřených na nápravu zjištěných závad a při provádění oprávněných změn a zlepšování racionalizace.
  • Převzetí dokončených prací, které mají být pokryty v následujících fázích výstavby.
  • Systematické provádění předepsaných zkoušek.
  • Sledování a testování provozu na staveništi, včetně kvality skladování v určených prostorách, používání hygienických zařízení a udržování čistoty a pořádku.
  • Dohled nad správnou dokumentací průběhu výstavby, kontrola vedení stavebního deníku dodavatelem, záznamů provedených oprávněnými osobami ve stavebním deníku a provádění nápravných opatření dodavatelem stavby.
  • Kontroly dodržování smluvních podmínek stanovených ve smlouvě o dílo, dodržování podmínek stanovených v územním rozhodnutí a územním rozhodnutí a dalších podmínek uložených orgány veřejné správy nebo jinými příslušnými orgány.
  • Sledování průběhu výstavby s ohledem na schválený harmonogram výstavby.
  • Organizace schůzek na místě.
  • Dozor nad pravidelným vedením stavebního deníku a schvalování všech záznamů zhotovitele nebo příslušných orgánů.
  • Vedení záznamů o dílech, které nejsou specifikovány v projektové dokumentaci a jsou vyžadovány dodavatelem (dodatečné práce, změny v projektové dokumentaci) a jejich předložení investorovi, včetně cenové nabídky dodavatele za taková díla a vlastní analýzy a doporučení pro další postup.
  • Dohled nad řádným provedením předepsaných zkoušek a inspekcí a účast na jejich provádění, včetně vypracování zpráv o provedených zkouškách nebo inspekcích.
  • Kontroly předepsaných dokladů o použitých materiálech a zabudovaných výrobcích u dodavatele (certifikáty shody, certifikáty o zkouškách), které musí být předloženy při schvalovacím postupu, aby mohlo být vydáno povolení uživatele.
  • Zajištění začlenění případných změn v projektové dokumentaci podle skutečného provedení.
  • Provedení detailní prohlídky všech předaných budov a vypracování seznamu zjištěných závad a nedoplatků včetně lhůt pro jejich odstranění.
  • Dohled nad opravou nedoplatků a spoluprací s správcem rozpočtu před uvolněním zadržení.
  • Kontroly předepsaných dokumentů podle požadavků na přijetí práce.
  • Vypracování zprávy o převzetí.
  • Aktivní pomoc administrátorovi projektu, architektuře a generálnímu dodavateli během schvalovacího řízení, předložení všech potřebných dokumentů pro schvalovací řízení získaných při převzetí mezi dodavatelem stavby a investorem, včetně zprávy o předání a převzetí.
  • Pomoc s konečnou fakturací stavby.
  • Zápis z pravidelných schůzek.
  • Kontrolní listy pro jednotlivé stavební práce.
  • Pravidelné měsíční zprávy pro investora, včetně fotodokumentace průběhu výstavby.
  • Pravidelné zveřejňování zápisů ze schůzek a fotodokumentace průběhu výstavby.